Recenze: Měsíční píseň

by - dubna 16, 2011

Autor: Patricia Briggs
Série: Mercy Thompson
Originální název: Moon Called

Žánr: Román/ Fantasy
Anotace: Vlkodlaci můžou být nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk.

Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě – Mercy Thompsonovou. Mercy Thompsonová má za souseda vlkodlaka. V autodílně opravuje mikrobus patřící upírovi. Její bývalý šéf je gnón. Ale ani Mercy není úplně normální… a její pouto s tajemným světem nadpřirozena ji brzy dostane do pořádného průšvihu.

Vychutnejte si pořádný nářez, který na vás v knize čeká. Není radno si zahrávat s vůdcem vlkodlačí smečky.

Nakladatel: Fantom Print
Vydání USA: 31. 1. 2006
Vydání u nás: 2009
Hodnocení: 86 % (cbdb), 82,8 % (goodreads)

Můj názor: 10/10
(obsahuje spoilery)
Mercedes Thompsonová je obyčejná automechanička, který se občas večer prohání po Tri-Cities jako kojot, jejím sousedem je vlkodlak, kamarádí se s upírem a zcela náhodou, její autodílnu do nedávna vlastnil fae. Diplomovaná historička se vždy, přestože je kožoměncem, vyhýbala problémům, ale někdy to prostě nejde.

Jednou se před dveřmi její dílny objevil vlkodlak a ona se rozhodne vzít si ho pod svoji ochranu, bez toho, aniž by o tom řekla místnímu alfovi Adamovi. Ale jednou, když se vrátí jednou večer do dílny, objeví Maca, mladého vlkodlaka, s několika muži u minivanu upíra Stefana - který je jenom tak mimochodem přestříkán na Mystery Car Scoobyho-Doo. Jednoho z mužů, který je vlkodlak, zabije a druhý zmizí. Když teď všechno vyšlo na povrch, nezbývá jí nic jiného než informovat Adama o tom, co se tu vlastně stalo.

Adam přijme Maca do smečky a zdá se, že je všechno v naprostém pořádku, dokud se Mercy neobjeví Macova mrtvola před prahem karavanu. Najednou jí dojde, že něco není v pořádku a když dorazí do Adamova domu, jeho dcera Jesse je pryč a Adam je zranění.

V záchvatu paniky naložila Adama do auta a rozjela se směr Montana za marokem, alfou alf, Branem, aby jí pomohl. A nejen, že jede za Branem, který ji až do jejích šestnácti let vychoval, ale i za Samuelem, její dávnou láskou.
~
Původně jsem vůbec nečekala, co od toho čekat. Svým způsobem jsem si to koupila jenom proto, abych měla co číst, ale přiznávám, že jsem na to dřív už dlouho koukala na netu.

Čekala jsem od toho o dost méně, ale překvapilo mě to. Když to vezmu kolem a kolem, není to žádný přehnaný slaďák, které opravdu nemusím, ale pořád tam něco takového jako romantika je. Krom toho, hrozně jsem si oblíbila většinu postav. Mercy mi nepřišla nesympatická, jako to u hodně hrdinek je, Adam byl takový jiným hrdinou, než vždy vídáváme, Samuel... ani nevím, jak ho charakterizovat, ale šíleně jsem si ho oblíbila, a pak už jen Stefan. Upír, kterého jsem si až nezdravě moc zamilovala a přispívá k tomu i jeho posedlost Scoobym. Zajímavé na knize ale i to, že je tam dokonale popsaná hierarchie vlkodlačí smečky.

You May Also Like

0 komentářů