Mezi-recenze: The Lost Code

by - září 01, 2012

Dnes přicházím s mezi-recenzí na knihu, která vyšla koncem května a nese název The Lost Code. Tahle kniha se od začátku poměrně rozvláčně vlekla a místy až nudila, ale najednou mám pocit, že přichází ten hlavní zvrat. Proto si shrňme tu první část.

Kniha: The Lost Code
Autor: Kevin Emerson
Aktuální strana: 245

Děj: Zatím trochu vleklý. Na začátku jsme byli nelítostně vhozeni do centra dění, které nakonec nebylo tolik záživné, jak se zdálo. Skoro sto stránek se řešilo dokola to samé, i když jsem dávno věděla odpověď (nebo spíš jen tušila). Občas se tam našla nějaká zajímavá, vtipná nebo úsměvná scéna, ale zbytek byl pro mě nudný a docela i zbytečný. Hodně mě zaráží dialogy, které až moc často obsahují zbytečnosti jako: "Jak se cítíš?" "Jsem v pohodě."

Námět, originalita: Obsahuje to spoustu výborných nápadu, ale přijde mi, že na jednu knihu až moc. Na první pohled se to tváří jako normální post-apo, ale později se z toho vyklube mytologická dystopie. Na druhou stranu je to originální, protože vznik nové civilizace se odráží čistě na změně klimatických podmínek a lidé se stále snaží zachovat si něco ze starého života - nebo také skoro vše. Změny v Edenu jsou také zpestřením a propletení právě s mytologií (o jejímž původu až moc vyzrazuje název série) působí zajímavě.

Styl psaní: Výborný. Emerson píše poutavě, takže mě má při čtení co držet, i když je to trochu nudné. Není to úplně nejjednodušší čtení, protože autor používá spoustu zkratek, na které si člověk musí zvyknout a zaškatulkovat si, co znamená to a tohle, a často se tam objevují názvy nemocí a někdy i rozhovory na téma změň DNA. Na druhou stranu Owen sám o sobě není příliš zasvěcený do světa v Edenu, tudíž se ptá na spoustu věcí za vás.

Postavy: Owen je sympatická postava, ale nějaký extra vztah s ním nemám. Na druhou stranu musím říct, že se mi ze začátku líbila jeho ztřeštěnost a v určitých situacích je vážně zábavný. Další postavy jsou vystavěné docela zajímavě, každá vystupující svým způsobem, ale nikdo, koho bych si zatím nějak hodně oblíbila.

Klady: Nápad. Asi se opakuju, ale je to opravdu zajímavé, i když trochu přecpané (představte si třeba Coca Colu a Walmart skupující africké zemičky!). Pak prostředí, protože z letního tábora jsem ještě nic nečetla a líbí se mi, jak se snaží zachovat všechno jako dřív, ale prostě jim to úplně nevychází. A pak mytologie, samozřejmě.

Zápory: Vlažnost děje. Nebyl tam žádný velký objev ani dechberoucí scéna. V podstatě nic, kvůli čemu bych musela u knihy sedět do noci (ne, že bych to nedělala).

Reakce po prvním čtení: Ne-e. To ne! To jako opravdu?
Reakce po posledním čtení:  Tak teď to začne být sakra zajímavý! 
Očekávání do budoucnosti: Akce, velké vyřešení a zlom ve vztahu Owena s Lilly.

Zbývá mi přečíst: 190 stran

You May Also Like

1 komentářů

  1. Jsem zvědavá, co na to řekneš, až to dočteš, pořád uvažuju, jestli se na tuhle knížku vrhnout nebo ne

    OdpovědětVymazat