Obětuj knihu TAG

by - srpna 04, 2013

Nápad se s nápadem sešel, až jsme s Monou z blogu Život s knihami vytvořily tento TAG. Nebo jsme ho spíš převzaly od kanadské booktuberky ArielBisett a upravily k obrazu svému - a vašemu. Mimo to, určitě si vzpomínáte na další TAGY z Moniny dílny Barvy knih TAG a Prázdninový knižní TAG - a pokud ne, určitě se na to mrkněte. Každopádně, účelem tohohle TAGU je obětovat vaše neoblíbené knihy, abyste vybruslili z nějaké nepříjemné situace, které jsme vám nastínily v textu. A tady máte pro úvod opravdu povedené video od Mony:



Scénář č. 1: Útok zombie
Zrovna jsi v knihkupectví, když se všude okolo tebe začnou nořit zombíci. Všichni zákazníci jsou uvězněni mezi stohy knih a nemají žádnou šanci na útěk. Ty už jsi zatlačený/á v rohu a vnímáš jen pach shnilého masa a šouravé kroky mrtvol. Panikaříš a dělí tě jen krůček od toho, že se sklátíš k zemi a uděláš ze sebe večeři, když se najednou ozve hlas managera obchodu, který ti dodá naději. Vojáci totiž zjistili, že zombie nesnáší přehodnocované knihy! Ty se okamžitě rozeběhneš mezi regály a kličkujíc mezi hnijícími těly hledáš knihu, kterou všichni milují, ale ty ji jednoduše nemůžeš vystát. Jakou knihu čapneš a omlátíš jí překvapenému zombíkovi o hlavu?

Rozhodně je to Zakletá. Tuhle knihu všichni vynášejí do nebes. Tvrdí o tom, jaká je to úžasná pohádka, jak je to skvělý a úžasný příběh... Ano, je to pohádka, dobrá pohádka. Ale tak šíleně nudná! Tenhle příběh mě opravdu neoslovil. Prokousala jsem se jím opravdu horko těžko a to jenom proto, že jsem musela. Přesně jako jsem psala v recenzi - chápu, co se na tom lidem líbí. Ale na mě to dojem fakt neudělalo. Styl psaní na mě byl strašně utahaný a já, než se dostala na konec odstavce, tak jsem byla někde na růžovém obláčku a pozorovala skákající jednorožce, ale rozhodně jsem neměla páru o tom, co jsem zrovna přečetla. 

Scénář č. 2: Šílený liják
Právě jsi vyšel/a z kadeřnictví se svým vysněným účesem. Procházíš se po ulici, necháváš lidi zírat na své dokonalé vlasy, když v tom začne pršet. Jenomže to není jen aprílový deštík. Je to obrovský slejvák, jaký svět ještě neviděl. Z nebe se snáší litry vody a jediné. na co myslíš, je tvůj nový účes, který tě stál celou výplatu. Jaké pokračování knihy obětuješ a použiješ jako deštník?

Ticho. Tohle je prostě pokračování, které nikdy nemělo vzniknout. Ano, dala jsem mu v hodnocení 4 hvězdičky a ano, určitě jsem zrovna v té chvíli nebyla při smyslech - ale teď už na tom nebudu nic měnit. Každopádně, tahle kniha je naprosto zbytečná, vykrádá samu sebe - tedy dva první díly, které v podstatě jenom kopíruje a v celém díle se nedozvíme nic nového. Nebo možná jo, ale vy jste tak moc naštvaní Norou bez paměti, že to prostě nezaregistrujete. Tohle je prostě nejhorší pokračování ze všech! Proti sérii nic nemám, dokonce byla jeden čas hodně vysoko na mém žebříčku oblíbenosti, ale tímhle si to u mě autorka neskutečně pohnojila...

Scénář č. 3: Šílená hodina s učitelem
Jsi na hodně literatury a profesor se rozplývá nad jednou známou klasickou knihou. "Tahle kniha úplně změnila světovou literaturu!" prohlašuje a vyzdvihuje knihu do nebes. Tebe to ale vůbec nebere. Nejen, že se tohle vychvalování nedá poslouchat, ale ty ani za mák nesouhlasíš. Protože máš vlastní zkušenosti. Jakou klasickou knihu bys mrskl/a po svém profesorovi a rozkřičel/a ses na celou třídu o tom, jak tahle kniha stojí za houby?

Tohle je opravdu vychvalovaná klasika. Obraz Doriana Graye je opravdu slavná a oblíbená kniha, ale mě nepřesvědčila ani trochu. Na začátku do ještě docela šlo, ale čím dál jsem byla, tím víc mě to nudilo a nudilo a nudilo... až jsem tu knihu četla nelidskou dobu. A opravdu jsem věřila, že mě to třeba bude bavit, ale ne. Stojím si za tím, že tahle kniha má opravdu obrovský potenciál, aby se mi líbila. Jenomže vždycky, když už byl nějaký náznak toho, že by se tam konečně mohlo něco dít, tak to autor nemilosrdně ustříhnul a nic z toho nebylo. A ani to vyřešení mě nepřesvědčilo, vlastně mě nepřesvědčilo vůbec nic. A taková ta část, jak zhruba dvacet stran vyprávěl o všech kamenech a hudebních nástrojích, co má doma, a kdo ví čem ještě... Ach jo, tenhle příběh fakticky nemám v oblibě...

Scénář č. 4: Doba ledová
Úžíváš si skvělé odpoledne v knihovně. Procházíš se mezi stohy knih a všude se vznáší ta dokonalá vůně papíru potištěného slovy. Když najednou BUM! Celá země je pokrytá vrstvami sněhu a nikde není nic jiného než ledová pustina. Teploty nezastavitelně klesají a tvůj dech ti mrzne u pusy. Najednou zjišťuješ, že tvou jedinou možností je začít pálit knihy. Jakou svou nejneolíbenější knihu bys spálil/a první a vůbec by ti nebylo líto, že se změnila v hromádku popela?

Jestli jsem do téhle chvíle nikoho nenaštvala, tak teď někoho naštvu rozhodně. Krásnou katastrofu totálně nemůžu vystát! Skoro nic ne mi na tom příběhu nelíbilo, hlavní postavy mi lezly strašně na nervy a celkově jsem nemohla vystát ty všetečné chyby v textu. Chápejte, je rozdíl mezi Madox a Maddox. A je smutný, že to korektor prostě neviděl. Ale tohle je v podstatě jenom třešnička na dortu, která dovršila tuhle smršť na nervy brnkajících událostí, které mě opravdu vytáčely. Chápu, že se vám třeba líbila ta jednoduchost toho příběhu, ta myšlenka, možná dokonce i ten vztah mezi Travisem a tou holkou, jak už ani nevím, jak se jmenuje, ale mě to nebavilo. Ne. Ani trochu. Asi si běžím pro zapalovač, venku se ochlazuje.

Tak tohle je tedy vše, doufám, že se vám příspěvek líbil a pobavili jste se, a určitě se zapojíte. :) Jestli jsem někoho naštvala nebo mu zdrbala oblíbenou knihu, tak se omlouvám, já to ale vidím takto a měnit na tom nic nehodlám. :)


You May Also Like

9 komentářů

  1. Super nápad.^^ Neviem či sa zapojím, ale je fakt bezva. Inak knihy nepoznám, teda, nečítala som ich, len Ticho... a s tým súhlas.^^

    OdpovědětVymazat
  2. Už od rána rozmýšľam, aké knihy dám na jednotlivé situácie, ale neviem sa vôbec rozhodnúť :D
    Možno zajtra ma niečo napadne :)
    Úžasný nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli se ti podaří vymyslet všechny knihy, tak se určitě zapoj. :)

      Vymazat
  3. Výborný nápad, až je mi líto, že se nezapojím, protože bych neměla to srdce nějakou knihu obětovat, a to i když se mi nelíbila :D Já bych použila nějaký drsný chvat nebo tak něco, filmů jsem viděla více než dost :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si nesmíš ty "oběti" tak brát. :D Ale škoda, že se nezapojíš, každopádně děkujeme za pochvalu. :)

      Vymazat
  4. Tak so Zakletou absolútne súhlasím. So všetkým, čo si napísala... Tiež by som ju kľudne otrieskala niekomu o hlavu. A ten niekto by ani nemusel byť zombík... Mimochodom, určite sa zapojím, len netuším kedy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jai taky můj spojenec, když jde o kritiku Zakleté :D

      Vymazat
  5. líbí se mi nápad a celkem souhlasím s tím, co jsi dala do svých obětovaných, ale pro mě by to bylo až moc těžké, prostě vybrat čtyři knihy a poslat je do jiného světa, byť jen takto slovně a bez opravdového zničení

    OdpovědětVymazat