Proč si přečíst Hledání Aljašky?

by - května 27, 2014

Existuje nějaká kniha, u které pořád ještě nevíte, jestli si ji pořídit nebo ne? Bojíte se toho, že koupíte zajíce v pytli? Třeba vám tento příspěvek pomůže v rozhodování! 

Hledání Aljašky
John Green
recenze | goodreads | trailer | facebook | web

Vydání Česko: listopad 2013, Knižní Klub
Vydání Slovensko: únor 2013, SLOVART
Žánrové zařazení: young adult, contemporary

Anotace ve zkratce: "Miles je obyčejný, průměrný a nudný. A nemá žádné kamarády. Proto se ani nemůžeme divit, když se rozhodne ve svých sedmnácti letech opustit teplou Floridu a vydá se „hledat velké Možná“ do soukromé školy Culver Creek, kde studoval i jeho otec.

Ihned se seznamuje se svým spolubydlícím, „Plukovníkem“, a fascinující sebedestruktivní dívkou, Aljaškou Youngovou, do které se okamžitě zamiluje. I přesto, že Milesova láska je neopětovaná, sám si uvědomuje, že v nové škole zažívá nejkrásnější okamžiky svého života – poprvé někam patří. Čtenář ale podvědomě tuší, že Milesovo štěstí nebude trvat do nekonečna, jelikož každá kapitola je uvedena počtem dní, které zbývají „do něčeho“. Do něčeho, co Vám roztříští srdce na milion kousků a vy si zase budete říkat, jak je ten život neuvěřitelně nefér."

Laurdes, laurdes, celá recenze zde

Hodnocení na goodreads: 4.34 při 27 523 hodnoceních

Proč si přečíst: 
"Okomentovať túto knihu akýmikoľvek slovami je zbytočné, pretože to aj tak ani z malilinkej časti nevyjadrí to, čo je na nej také výnimočné. Kniha je o láske, priateľstve, dôvere, zrade... O tých obyčajných veciach, o ktorých John píše tak brilantne, že to z nich robí tie najneobyčajnejšie tajomstvá života."
Miruš, Books & Music, celá recenze zde

"Pokud jste četli Hvězdy, víte, že John Green rád filozofuje. V jeho knihách najdete tolik citátů a zajímavých myšlenek. Je tu ale i humor a tentokrát jsem se i já musela několikrát zasmát. I když jsem knížku měla přečtenou celkově během pár hodin, měla jsem pocit, že uplynula hrozně dlouhá doba. Že prožívám v Culver Creeku celý školní rok."
GiraffeAndy, Nejen knižní blog..., celá recenze zde

"Postavy sa nedalo neobľúbiť. Každý mal svoje dobré a výnimočné stránky, ale aj rôzne muchy a tie horšie stránky, ktoré postupne všetky vyplávali na povrch. Dokopy robili všetky vlastnosti každého jedinečným a niečím zaujímavým."
Ellie Smith, Bookverse, celá recenze zde


Příběh z druhé strany, aneb tohle vám může vadit:
"Musíte číst, dokud nejste na poslední stránce. A i když ta skončí, přečtete si ještě dodatek o posledních slovech a možná i poděkování. Protože si nechcete přiznat, že je tohle konec. Ale on je a vás to bolí. Protože John Green má jednu vlastnost. Nikdy vám vše nevysvětlí do posledního písmene, vždycky vás nechá, abyste mohli o knize přemýšlet. O tom, proč ji napsal, co to vlastně napsal a jak chtěl, aby na vás působila."
Katy chan, Katy's love! ^ ^, celá recenze zde

"Vážně nepotřebuju řeči o energiích a nezdolatelnosti mládí. Tam už John zacházel do příliš filosofického teritoria, které v knihách pro pobavení, navíc určených mladým čtenářům, jednoduše nepotřebuju. Ne, nejsem spokojená."
OhanaOhana's world of pure imagination, celá recenze zde

Autor ve zkratce: 
Americký spisovatel a vlogger, který učaroval svět kromě Hledání Aljašky i knihou Hvězdy nám nepřály (The Fault in Our Stars, Na vine sú hviezdy). V letošním roce byl zařazen mezi 100 lidí s největším vlivem na světě. Jeho prvotina, Hledání Aljašky, byla vydána v roce 2005 a vyhrála Printzovu cenu.

Můj názor:
Knihu jsem nečetla. A nečetla jsem ani Hvězdy nám nepřály. A ano, jsem barbar. Každopádně tyhle knihy řadím mezi ty, na které potřebujete mít správnou náladu. Já ji však zatím ještě nenašla. Obě knihy mám doma a rozhodně věřím, že budou skvělé, ale ještě jsem se k nim prostě nedostala. Bohužel. 

Další recenze a články, které by se vám mohly hodit:
Recenze - Anette Sorphs (Book Musings)
Recenzia - Fantazika (Fantazika.eu)
Recenzia - Jass the Neverland (S A F E H A V E N)
Recenze - Mei-riefel (Mei-riefel)
Recenze - Monica Cernek (Stuff I fucking love)
Recenze - NikaRoovy (NikaRoovy)
Recenze - Petr Čapek (Schefikuv blog)
Recenze - Veronika Kratka (Knižní přátelství)
Recenzia - Viktória Horinková (Prchavé myšlienky)

* citace v tomto příspěvku pochází z adresovaných blogů a nejsou nijak upravovány. Pokud některý z autorů recenzí či článků nechce být citovaný, nechť se mi ozve (do komentářů, na email x.katie.x@seznam.cz, nebo na facebooku) a já danou část příspěvku smažu. :)  
** Napsali jste recenzi na tuto knihu a chtěli byste být v tomto příspěvku zmíněni? Nezdráhejte se a pošlete mi odkaz (nejlépe na email), ráda ho sem přidám! :)

You May Also Like

4 komentářů

  1. Knihu mám právě pujčenou z knihovny :) už se na ní těším .
    Hvězdy nám nepřály jsem četla a hodně se mi to líbilo , ale nedokázala jsem na to napsat recenzi . Ani nevím proč , ale asi těch recenzí bylo všude příliš :))
    Moc povedený článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jsem Hvězdy dneska dočetla a totálně mě to emocionálně vyždímalo :D Jinak děkuju. :)

      Vymazat
  2. Tyhle články mám hrozně ráda. :3 Knížku jsem četla a moc s emi líbila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti články líbí. :) A že se ti líbila i kniha. ;)

      Vymazat