Proč si přečíst Proroctví?

by - července 29, 2014

Existuje nějaká kniha, u které pořád ještě nevíte, jestli si ji pořídit nebo ne? Bojíte se toho, že koupíte zajíce v pytli? Třeba vám tento příspěvek pomůže v rozhodování! 

ProroctvíProroctví 
Josephine Angelini
recenze | goodreads | trailer | facebook | web

Vydání Česko: červen 2014, CooBoo (hardback)
Vydání Slovensko: nevyšlo
Žánrové zařazení: young adult, fantasy, řecká mytologie

Anotace ve zkratce: Hlavní postavou je Helen, která se za každou cenu snaží být naprosto tuctovou dívkou, přestože jí to její výška a schopnosti neusnadňují. Nicméně se jí to tak nějak daří, dokud se na ostrov nepřistěhuje rodina Délosových. A nejen, že Helen na ně reaguje zvláštně - oni jí také pomohou zjisti, co je vlastně zač.

Hodnocení na goodreads: 4.11 při 37 316 hodnoceních

Proč si přečíst: 
"Řecká mytologie, která se zde objevila mi byla sympatická. Byla do díla nápaditě vložena a příjemným způsobem vyjádřena. Trojská válka, čtyři rody proti sobě, bohové, polobohové a mnoho dalšího. Pokud jste někdy narazili na dílo Ricka Riordana, pak by se vám toto mohlo líbit."
Erný, My beloved books, celá recenze zde

"Josephine momenty mezi Helen a Lucasem napsala výborně. Jejich vzájemné potyčky a jiné chvíle byly doslova nabité adrenalinem a zároveň vzájemnou přitažlivostí. Všechno jsem to z těch stránek cítila a někdy mě to přivádělo k šílenství."
Syki, Knižní doupě, celá recenze zde

Příběh z druhé strany, aneb tohle vám může vadit:
"Protagonistka Helen Hamiltonová patří k hrdinkám stejné krevní skupiny jako Bella ze Stmívání nebo Grace z Vlků z Mercy Falls..."
Elinor, Mfantasy, celá recenze zde

"Celé to bolo absurdné, chovanie protagonistov, myšlienky, hlášky, príbeh. Sú dva typy kníh, ktoré sa mi nepáčia - knihy, ktoré mi nesadnú, ale viem, že nie sú zlé a knihy, ktoré sú proste úplná katastrofa. Toto radím k druhej kategórii. A vážne nechápem to Goodreads hodnotenie. Mne proste fakt nesadol autorkin štýl a prišlo mi, akoby cieľová skupina bola 13 ročné naivné nenáročné čitateľky."
Maťa Wolf, Svet kníh, celá recenze zde 

Autorka ve zkratce: 
Josephine Angelini je americká autorka, která se narodila do početné rodiny jako deváté dítě. Na Newyorské univerzitě studovala divadlo se zaměřením na klasiku. Proroctví je její prvotina a její další série vyjde v originále letos v září.

~ facebook | twitter | web | goodreads

Můj názor:
Knihu jsem kdysi dávno, řekla bych, že to budou tak dva roky, rozečetla v angličtině. Tuším, že jsem ji někde vyhrála a byla natěšená na to, že třeba konečně přečtu něco, co není v mém mateřském jazyce. Ztroskotala jsem. Sice jsem se dostala zhruba do poloviny, ale pak jsem to odložila. Nebylo to kvůli tomu, že by to bylo psané tak složitě (a zpětně zjišťuji, že to vlastně není psané vůbec těžkou angličtinou), ale příběh mě nijak nepohltil. Ztrácela jsem se v tom a Helen mi lezla na nervy. Nicméně jsem tu knihu úplně nezatratila. Rozhodně jí ještě někdy dám šanci a v češtině by třeba byla o něco stravitelnější.

Další recenze a články, které by se vám mohly hodit:
Ukázka z knihy - Děti noci
Obálky z celého světa - Freckles (Freckles's books)
Recenzia - Domčo (My world of books)
Recenzia - Lia (Our little library)
Recenzia - Majka Danihelová (Lyn_von_Nightlight)
Recenze - Rachel-Roo (Rachel-Roo)
Recenze - Roxana Kubovská (Fantasya)
Recenze - Snow Fairy (Nick's world of books)

* citace v tomto příspěvku pochází z adresovaných blogů a nejsou nijak upravovány. Pokud některý z autorů recenzí či článků nechce být citovaný, nechť se mi ozve (do komentářů, na email x.katie.x@seznam.cz, nebo na facebooku) a já danou část příspěvku smažu. :)  
** Napsali jste recenzi na tuto knihu a chtěli byste být v tomto příspěvku zmíněni? Nezdráhejte se a pošlete mi odkaz (nejlépe na email), ráda ho sem přidám! :)

You May Also Like

1 komentářů

  1. Ako je z mojej recenzie poznať, ja by som skôr položila otázku Prečo si túto knihu (ne)prečítať. Ale vážne, ak chce niekto niečo o bohoch, tak nech siahne po knihách Ricka Riordana, ten píše fantasticky :)

    OdpovědětVymazat