Recenze: Isla a šťastné konce

by - srpna 04, 2015


Knihy Stephenie Perkinsové jsou hodně oblíbené. Hodnocení jejích knih je pohybuje nad čtyřmi hvězdičkami a okolo každé z nich se docela dost mluvilo. Dokonce ještě předtím, než vyšly u nás. Osobně jsem se jim docela dlouho vyhýbala. Nakonec mi to ale nedalo a já se do nich pustila. Zkoušela jsem je v češtině i angličtině, ale zjistila jsem... že v tom to tolik opěvované kouzlo nemůžu najít. 

Isla chodí na internátní školu v Paříži, kde se už v prváku zamilovala do zamlklého a introvertního umělce Joshe. Bohužel přes její stydlivost byly jejich setkání spíš trapné. Dokud se nesetkali v kavárně v New Yorku. Ne, že by to nebylo trapné - ale Isla byla tak nadopovaná prášky na bolest, že ji stydlivost přešla. 

Isla a šťastné konce (Anna and the French Kiss, #3)Když se po prázdninách oba vrátili do Paříže, všechno bylo jinak. Oba zjistili, že sympatie jsou vzájemné a že do toho mohli praštit už dávno. Ale zkusili to spolu... a nakonec zjistili, že mají strašně málo času. Protože se to mnohem rychleji, než si mysleli, začalo sypat kvůli jejich ostatním problémům...

Knihy Perkinsové jsou na mě fakt hodně romantické. Až moc. Jsou hodně přeslazené a mně přijde, že tak ubírají na jejich reálnosti. A u Isly a Joshe to platilo dvojnásob. Ano, líbilo se mi na nich, že jejich vztah byl poměrně nenásilný a nešlo o lásku na první pohled. Ale ta jejich přeslazenost mi vadila. Hodně.

Na druhou stranu se mi strašně líbil návrat do Paříže a i krátký výlet do Barcelony. Co Stephenie neodbyla ani nepřepískla byly popisy prostředí. Nejsem sice velký fanda architektury, ale rozhodně to tu nepovažuju za rušivý element. 

Pokud se vám ale líbily předešlé knihy o Anně a Lole, bude se vám líbit i Isla. Zaručeně. Kdybych měla udělat nějakou stupnici, asi bych jako nejlepší označila právě Islu, protože mi byla asi nejsympatičtější. Ale je to jen můj osobní názor a abyste to mohli posoudit, musíte si ji přečíst.

Knihy Stephanie Perkinsové nikdy nebudou mými oblíbenými. Na druhou stranu to bylo oddychové čtení, díky kterému jsem si dokázala zpříjemnit pár horkých letních dní. Za mě to je sice průměrná kniha, ale věřím tomu, že ji jen nedokážu plně docenit. Jak jinak by z ní mohli být všichni tak strašně moc unesení?
Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku!
Autorka: Stephenie Perkins; Série: Anna, třetí díl; Vydáno v originále: 14. 8. 2014; Vydání u nás: 3. 8. 2015Počet stran: 339; Hodnocení na goodreads: 4.16 při 39 385 hodnoceních.

You May Also Like

2 komentářů

  1. Islu bych si ráda přečetla jsem zvědavá co na ni řeknu. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  2. Súhlasím s tou presladenosťou... Anna sa mi páčila veľmi, v Lole mi nesadli postavy, Isla začala dobre, no potom ma to celé začalo iritovať.:D Som rada, že vidím nejaké nadšené hodnotenie.:D

    OdpovědětVymazat