Recenze: Láska mezi písmenky

by - července 05, 2016

Každý jsme tak trochu na pohádky - i když si to nechceme přiznat nebo si na ně třeba připadáme staří. A i kdyby, v dětství jsme je prostě měli rádi vždycky. A jako malí jsme určitě chtěli nějakou pohádku prožít. A to i Delliah, které se podařilo najít svého vysněného prince. 

Co by se stalo, kdyby se princ z pohádky ocitl v našem světě a musel třeba chodit do školy? A naopak, co by obyčejný kluk dělal v pohádkovém příběhu? Šestnáctileté Delilah se povedlo nemožné – dokázala vytáhnout okouzlujícího prince ze stránek oblíbené pohádky a vyměnit ho za svého kamaráda Edgara. Setkat se tváří tvář s Oliverem bylo jako kouzlo, ale co s takovým princem v našem světě? Přece jen tu máme trochu jiná pravidla, a tak se Oliver musí stát obyčejným klukem a začít chodit do školy, i když ani neví, jak se přechází přes ulici. Zato Edgar se musí vypořádat s rolí chrabrého prince, jehož život se při každém čtení opakuje.*

Láska mezi písmenkyKdyž jsem začínala číst tuto knihu, měla jsem jen pramalou představu (jako většinou), o čem bude. Hned na prvních stranách mě ale okouzlil styl psaní a když jsem se konečně zorientovala, oč jde, líbil se mi vážně i ten nápad. Postupem knihy ale mé nadšení začalo trochu opadávat, protože to bylo pohádkové až moc. 

Jsem ráda, že se autorky zaměřily i na vedlejší postavy, protože mi hlavní protagonisté vůbec, ale vůbec nesedli. Nicméně jsem se dokázala určitým způsobem sžít jen s postavami z reálného světa, protože těm pohádkovým jsem si nějak nemohla najít cestu. 

Na celé knize mi přišlo asi nejzajímavější, jak se Oliver snažil přizpůsobit našemu světu. Bavilo mě, jak moc nevěděl, jak reagovat a jak komunikovat s lidmi a často se dostával do ne zrovna příjemných situací a ne vždy se mi povedlo z nich vybruslit. 

Kniha je nezávazným pokračováním jiné knihy, která u nás nevyšla, a tak je občas trochu těžké se ponořit do světa úplně. Cekově jsem nějak nemohla přijmout skutečnost, jak ta pohádková knížka fungovala, ale trochu předpokládám, že v předešlé knize to napsané bylo. Navíc občas je v Lásce mezi písmenky mnoho odkazů na to, co se dělo dříve. Stejně tak jako příchod Olivera, který se určitě musel řešit už dříve, ale zde je to vysvětleno pouze letem světem. 

Kniha je to primárně pro mladší čtenáře a právě jim bych to doporučila. Osobně na mě byl příběh až příliš umělý a... růžový. Chápu, že to má být pohádka, ale já jsem se přes vztah Delliah a Olivera prostě nedokázala přenést bez toho, aniž bych řešila jeho nereálnost. 

Knize dávám 3 hvězdičky, ale jsem si jistá, že ještě před pár lety bych z něho byla neskutečně nadšená a opravdu by se mi líbilo snad všechno, co bych si v něm přečetla. 
Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku! 

Autorka: J. Picoult a S. van Leer; Série: Between the Lines, druhý díl; Vydáno v originále: 1. 1. 2015(Off The Page); Vydání u nás: 18. 4. 2016 (Láska mezi písmenky, CooBoo); Počet stran: 355; Hodnocení na goodreads: 3.78 při 5 965 hodnoceních.
*Anotace od nakladatelství CooBoo

You May Also Like

0 komentářů