Recenze: Nowhere but Here

by - května 25, 2017


Léto ráda začínám s knihami od Katie McGarry. Nevím proč, ale touhle dobou mé oko padne vždycky na ni. Předešlé tři knihy - Pushing the Limits, Dare You To a Crash into You se mi moc líbily, i když některé více než jiné. A první dvě dokonce vyšly i u CooBoo. Letos jsem se konečně rozhodla začít s její sérií Thunder Road a vůbec jsem neudělala špatně. 

Emily žije se svou matkou a nevlastním otcem. Se svým biologickým tátou, Elim, se potkává jednou za rok a i když je ohledně svého původu velice zvědavá, neudržuje s ním žádné vřelejší vztahy. Její matka Meg totiž nechce mluvit o minulosti. A tak Emily ví jen to, že její otec je členem motorkářského gangu a že v Kentucky ji nečeká nic dobrého. Oz je čerstvě po maturitě a těší se na práci v rodinné bezpečnostní agentuře. A co víc, nemůže se dočkat, až bude členem motorkářského klubu Reign of Terror. Členství v klubu je rodinná záležitost a jeho iniciace bude znamenat vzestup nejen ve společenském žebříčku, ale i zajištění budoucnosti. 

Nad Snowflake se ale stahují mračna. Olivia, Emiliina babička a Ozova "druhá máma", má rakovinu a umírá. A tak vystrojí pohřební party. Eliho chybou se ale stane, že Emily a její matka obdrží parte a vydají se do Kentucky na pohřeb. Nejen, že tam Emily zjišťuje, že má babičku, která je na pohřeb až moc živá, ale přinese s sebou spoustu problémů. Emily se chce zmocnit nepřátelský gang, a tak musí zůstat ve Snowflake, aby jí Eli mohl poskytnout ochranu. Ozova iniciace do klubu najednou závisí na Emilyině bezpečí. A Emily se snaží za každou cenu zjistit, kdo je ona sama a kdo je její rodina. 

Nowhere But Here (Thunder Road, #1)Katie vypráví všechny své knihy stejně - ich formou ze dvou úhlů pohledu. Přestože tohle není má preferovaná forma vyprávění, Katie to fakt umí. Vypráví totiž z dívčího i klučičího pohledu. Kapitoly se pravidelně střídají a události se nepřekrývají, takže děj krásně plyne. A co víc, každý vypravěč je diametrálně odlišný a nedají se zaměnit. 

Emily je holka z města, která ví, co se sebou. Dokáže být drzá a velice tvrdohlavá, ale ví, kde jsou mantinely a na nikoho - kromě Oze - si nevyskakuje. Taky je svéhlavá a nenechá si nic diktovat. Oz má obrovské srdce a udělal by vše pro klub a lidi, které miluje. Tváří se jako správný bad-boy, nicméně kromě toho, že si občas užije s nějakou holkou, se spíš jen ohání ostrými slovy. Je až příliš loajální a neví, kde by měl přestat dělat to, co po něm chtějí ostatní, protože během svého vyrůstání v Reign of Terror nezažil nic jiného. 

Nečekaně jsem si obě postavy neuvěřitelně oblíbila. A nejen Oze a Emily. Zamilovala jsem si i všechny ostatní, protože Katie to prostě umí podat tak, aby mi postavy ukradly srdce. Katie není typ autorky, která by vám explicitně nutila některé postavy, protože mají být ty dobré. Katie čtenáři ukáže to dobré i to špatné a je nakonec na vás, jestli si tu postavu oblíbíte nebo ne. A já si je většinou oblíbím. 

Dějově se tam toho moc nestalo. Začátek se až příšerně táhl a já váhala, jestli se někdy rozjede. Prvních několik hodin příběhu zabralo obrovské množství stránek a nejsem si úplně jistá, jestli to bylo potřeba. Chápu, že autorka chtěla co nejdéle udržet prvotní tajemno, ale o několik stránek méně by tomu určitě neuškodilo. Pak se ale tempo trochu rozjelo, ale stejně byl příběh vystavěný spíše na dialozích a myšlenkových pochodech. Milovala jsem interakce mezi Ozem a Emily. Milovala jsem interakce mezi Olivií a Emily. A milovala jsem Eliho přehnanou starostlivost. 

Přestože se příběh snažil hrát na vážnější roli lží, motorkářských gangů, nebezpečí a intrik, do paměti se mi spíše vryla spousta úsměvných momentů. A ono to tak asi mělo být. Místo příběhu o těžkých osudech, nejisté budoucnost, nebezpečí a rodinných problémech, jsem si odnesla příběh o vytváření vztahů mezi lidmi, loajalitě, rodinných poutech a překonávání strachu. 

Katie dávám tradičně 4 hvězdičky. Oz a Emily budou mít u mě místo hned vedle Noaha a Echo, Beth a Ryana a také Isiaha a Rachel. A moc se těším na další příběhy z Thunder Road.

Autorka: Katie McGarry; Série: Thunder Road #1; Vydáno v originále: 26. 5. 2015; Vydáno u nás: nevyšlo; Počet stran: 496; Hodnocení na Goodreads: 4.0 při 11 251 hodnoceních

You May Also Like

0 komentářů