Liga spravedlnosti | Jak Superman zachránil den

by - listopadu 15, 2017

Z obecného hlediska jsem fanda spíše Marvelu než DC Comics, nicméně druhému jmenovanému se ani v nejmenším nebráním. A když se mi díky Zdence z Medvědí oázy naskytla možnost jít na předpremiéru Ligy spravedlnosti, rozhodla jsem se po ní skočit. 

Abych vše uvedla na pravou míru, nejsem úplně seznámena s předešlým dějem a přestože jsem viděla Batman vs. Superman, unikla mi velice důležitá myšlenka, že Superman je mrtvý. To byl asi první a i jediný zádrhel, protože následně jsem neměla moc problém sledovat, kam se děj ubírá a co se děje. Takže ano, i pro nefanoušky je tenhle film přístupný a úplná či částečná neznalost vám nezkazí zážitek (pouze za předpokladu, že se nepídíte po detailech a dokážete se s danou neznalostí smířit).

V zásadě příběh nepřinese nic nového, co bychom nečekali. Batman potřebuje pomoct, a tak hledá nové posily do svého týmu. Tahle skvadra lidí je ale fakt šílená a je to vidět i na jejich přístupu k věci. Trochu mě mrzí, že se filmaři víc nesoustředili na vývoj postav, jejich minulost a osobnosti, ale to může být, předpokládám, i tím, že si to šetří na samostatné filmy. V zásadě je to jedna velká akční jízda, která se táhne od začátku do konce. Sice je tam vyšetřeno pár dramatických a emocionálně vypjatých momentů, ale jsou dobře rozloženy, takže to nijak nenarušuje plynulost děje. Ale hlavně tam není žádná praštěná lovestory!

Nejsem zrovna velký fanda Supermana, takže mi moc nevadilo, že velkou část děje tam vůbec nebyl. Upřímně ani z jeho návratu jsem nebyla nějaká nadšená a skutečnost, že se tam objevil a všechno z fleku zachránil, mi taky nebyla zrovna sympatická. Mnohem zajímavější pro mě byla nová krev v podobě Flashe, kterého oficiálně prohlašuji za nejlepší postavu celého filmu. Aquaman toho má asi taky hodně co nabídnout a o schizofrenním Cyborgovi si ještě budu muset udělat ucelenější obrázek. Jo a abych nezapomněla, Batman je prostě Batman, ten toho nemá už moc co nabídnout, ale od Wonder Woman bychom se toho mohli dočkat ještě hodně. 


Jako největší mínus vidím to, že promítání bylo ve 3D, což rozhodně není problém filmu, ale spíš můj osobní. Při pohledu z boku jsem měla hodně scén rozostřených a chvílemi se mi dělalo špatně. Za sebe bych tedy doporučila spíš klasické 2D, na druhou stranu se musí uznat, že si filmaři dali opravdu práci s tím, aby byl film ve 3D zajímavý (na druhou stranu jsem se špatně smiřovala i s trochu narušenou perspektivou, kterou 3D přineslo). Zároveň je ale na filmu vidět, že se velká část dělala ve studiu na zeleném pozadí a místy to působí trochu uměle a nepřirozeně, což v kombinaci s 3D nepůsobilo úplně nejlépe.

Obecně mají DC filmy stoupající tendenci a film od filmu se mi zamlouvají víc a víc. Liga spravedlnosti se mi určitě z DC filmů, které jsem zatím viděla, líbila nejvíc a očekávám toho dost do budoucna. Určitě patří pochvala i za soundtrack, který sice obsahoval hodně superhrdinské hudby, která toho prozradila až moc, ale pořád byl fakt parádní. Celkově dávám 4/5, odečítám hlavně nějaké ty body za všemocného Supermana a jeho hrozně cool kamenný výraz permanentní naštvanosti (já nevím, ale prostě mi přijde, že se tváří fakt hrozně).

You May Also Like

0 komentářů